Alignak bosszúja ebben az esztendőben ismét a Vörös Hold égre menetelével kezdődik meg. A Hold Istene kiválaszt a szülőföldjén élő farkasok közül néhányat, akiknek "beszennyezi" az elméjét, hogy aztán pórázon irányítsa a bestiát, felidézve azt az állapotot, milyen vérszomjas és önző dögök voltak azok, akik őt egykoron elárulták. A párosok közül az egyik tag Megszállott, a másik pedig Kegyelt. Az Őrzők természetesen maradnak Őrzők, farkas társuk pedig minden esetben Megszállott lesz. Íme egy kis ismertető a csoportokról, valamint a Vörös Hold hatásairól.
A "Megszállottak" - Mély, csontig hatoló fájdalom hasít a testükbe - Teljesen elveszítik az emberi tudatukat - Alakot váltanak, és függetlenül a sajátságaiktól, a szemük vérvörösbe fordul át - Nem ismernek fel sem barátot, sem testvért, sem ellenséget. Egy dolog hajtja őket: a vér. Mindegy, hogy kié, csak vért és húst akarnak maguknak. - A fájdalomérzékelés teljesen megszűnik - Az energiaszint megemelkedik, amíg tart a Vörös Hold egyáltalán nem éreznek fáradtságot sem, az egész testük egy hatalmas és erős energiabomba - Nincs pajzsuk, a gondolati kommunikáció nem működik
SOFT: A Vörös Hold hatása azonnal gyengül, amint vért ízleltek, fokozatosan visszakerül az emberi tudat, s innentől képesek maguknak megálljt parancsolni HARDCORE: 5-5 reag idejére hat a Vörös Hold. Hogy ez alatt az idő alatt mi történik, az a játékosokon múlik.
Amint a Vörös Hold hatása elmúlik, úgy a 150 év alattiak akár el is ájulhatnak, de egy farkas sem emlékszik arra, hogy mit tett, miért verekszik, miért van farkasalakban, satöbbi.
Az Őrzők: A Vörös Hold zavaró hatásai miatt csak bizonyos varázslatokat képesek használni. Ezek pedig:
A "Kegyeltek" A kegyeltek azok a farkasok, akiket Alignak nem választott ki, rájuk nem hat a Vörös Hold. Ők csak megfigyelői, "ártatlan" résztvevői annak, hogy a társaságukban levő, megszállott farkas milyen agónián megy keresztül. Sem a jellemük, sem a tudatuk egyáltalán nem módosul. - A pajzsuk nekik is egyszeriben megszűnik létezni - Bár sok hasznát valószínűleg nem vennék, de ők sem képesek gondolatban kommunikálni senkivel Azonban a körülményeket figyelembe véve több dologról is dönthetnek: - Kiállnak-e a Megszállott farkassal, megpróbálják-e feltartóztatni őt - Védik-e a jelenlévő civileket - Megpróbálják-e a Megszállottat "jobb belátásra bírni", kivinni, eltávolítani, esetleg megölni, harcképtelenné tenni - Amennyiben a Megszállott nekik ront, csak feltartóztatják-e, vagy megölik, és amikor véget és a Vörös Hold, leállnak-e maguk is vagy megtorolják a támadást.
A Kezdet Mindenki kapott néhány mondatot és fontos információt arról, hogy az általa képviselt "csapatban" mik a lehetőségei, mivel kell számolnia. A játék felépítése a következőképpen zajlik: - Meghatározott helyszínen meghatározott civilszám mellett eldönthetik a játékosok, hogy interakcióba kívánnak-e lépni egymással, avagy sem. Odamennek-e egymáshoz vagy mindketten mással vannak elfoglalva. Első esetben 2-2 reag, második esetben pedig 1-1 reagnyi bevezetést, beszélgetés, helyzetleírást szeretnék kérni mindenkitől. - Ha ez metörtént, a Megszállott a következő reagjában már érzékelheti a Vörös Hold hatásait, megtörténhet az átváltozás és indulhat a móka. - SOFTosok: Kedvetek szerint, ahogy kényelmes, úgy befolyásolhatjátok, mikor ízlelitek meg az első vért, milyen lassan/gyorsan tisztul ki az elmétek, tehét a saját játékkedvetek függvényében vihetitek előre az eseményeket. - HARDosok: Nálatok 5-5 reagváltásra fixen tart a hatás, függetlenül attól, hogy hány embert/farkast szedtek ízekre. Tehát eddig legalább fixen benne kell maradnotok a szituációban, kilépésre, finomításra lehetőség nincs. A hatodik reagban már múlik a Vörös Hold hatása. A folytatás pedig rajtatok áll.
A Vörös Hold eseményét hasonlatosan kell elképzelni a Nap/Holdfogyatkozásokéhoz. Nagyjából 8-10 perc az, amíg a jelenség él, ezt megközelítőleg lefedi az 5-5 reagos intervallum.