KezdőlapKezdőlap  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  


Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!

Aktuális oldalkaland:

Érdemes követni:
-
AKTÍV KARAKTEREK
57 TAG 30 FÉRFI 27 NŐ
FAIRBANKSI FALKA
22 TAG 12 FÉRFI 10 NŐ
MAGÁNYOS FARKASOK
11 TAG 7 FÉRFI 4 NŐ
ŐRZŐK
13 TAG 6 FÉRFI 7 NŐ
EMBEREK
2 TAG 1 FÉRFI 1 NŐ
VÉRVONALFŐK
9 TAG 4 FÉRFI 5 NŐ

Az előző negyed évben
ezek voltak az oldal kedvenc játékai:

Örökös legjobbjaink:
Az oldal alapítói, Castor, Duncan & Gabe.
A Vérvonalfők megalkotói, játékosai - különösen, akik a "NS 3.0 - Redemption" végéig kitartottak.

írta  Theodora Zoe Morano Tegnap 12:54 pm-kor
írta  Theodora Zoe Morano Szer. Nov. 20, 2024 7:45 pm
írta  Bianca Giles Vas. Nov. 17, 2024 1:32 am
írta  Theodora Zoe Morano Hétf. Nov. 11, 2024 8:23 pm
írta  Rowan Macrae Vas. Nov. 10, 2024 12:52 am
írta  Dario Rodriguez Szomb. Nov. 09, 2024 9:14 am
írta  William Douglas Szomb. Nov. 09, 2024 8:39 am
írta  Alignak Szomb. Nov. 09, 2024 7:56 am
írta  Alignak Szomb. Nov. 09, 2024 7:56 am
írta  Alignak Szomb. Nov. 09, 2024 7:56 am
írta  Alignak Kedd Okt. 22, 2024 8:32 am
írta  Alignak Vas. Okt. 20, 2024 5:21 pm
írta  Bruno Manzano Vas. Okt. 13, 2024 9:11 pm
írta  Alignak Vas. Okt. 06, 2024 5:51 pm
írta  Alignak Vas. Okt. 06, 2024 5:50 pm
írta  Alignak Vas. Okt. 06, 2024 5:50 pm
írta  Bianca Giles Vas. Szept. 29, 2024 10:25 pm
írta  Egon Candvelon Vas. Szept. 29, 2024 3:01 pm
írta  Alignak Vas. Szept. 08, 2024 6:32 pm
írta  Alignak Vas. Szept. 08, 2024 6:32 pm
írta  Alignak Kedd Aug. 13, 2024 6:32 pm
írta  Rebecca Morgan Kedd Aug. 13, 2024 2:44 pm
írta  Theodora Zoe Morano Csüt. Aug. 01, 2024 10:34 am
írta  Alignak Vas. Júl. 07, 2024 10:58 am
írta  Alignak Szer. Jún. 19, 2024 3:24 pm
írta  Alignak Szomb. Jún. 01, 2024 9:28 pm
írta  Alignak Szomb. Jún. 01, 2024 9:27 pm
írta  Alignak Szomb. Jún. 01, 2024 9:27 pm
írta  Alignak Szomb. Jún. 01, 2024 9:27 pm
írta  Alignak Pént. Május 17, 2024 8:07 pm
Bianca Giles
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Bruno Manzano
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Theodora Zoe Morano
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Alignak
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Rowan Macrae
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Zachariah O. Danvers
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
William Douglas
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Duncan Corvin
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Roxan A. Cruz
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 
Dario Rodriguez
Védőszellemek [opcionális] I_vote_lcapVédőszellemek [opcionális] I_voting_barVédőszellemek [opcionális] I_vote_rcap 

Megosztás

Védőszellemek [opcionális] Empty
 

 Védőszellemek [opcionális]

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Alignak
Admin
Alignak

KARAKTERINFORMÁCIÓK
◯ HSZ : 7347
◯ IC REAG : 8944
Védőszellemek [opcionális] // Pént. Dec. 06, 2013 4:44 pm

Védőszellemek

"Testetlen, időtlen, holt alak:
élő véredhez hozzáláncollak.
Kövesd útját, nyisd fel szemét,
bölcsen irányítsd életét -
okítsd, büntesd, jutalmazd,
nagy veszélyben oltalmazd.
Múltad mától az ő jövőjét védje,
e kapcsot nincs már, ki eltépje!"
//Az Ősök Pecsétje//

:: Mi az a védőszellem? ::

A védőszellem egy valaha élt vérfarkas szelleme, aki saját akaratból, vagy hívásra, kiválasztás alapján egy élő vérfarkas - legtöbbször - segítésére hozzá lett kötve. Fontos, hogy védőszellem kizárólag vérfarkasból lehet és csak vérfarkas "birtokolhatja". Ez alól kivételt képez a mindenkori Tetoválómester, valamint a megfelelő mágiahasználati szintet és kort elért utód-jelöltje.
A védőszellem optimális esetben évszázadokat megélt farkas, aki mögött áll annyi élettapasztalat, ami hasznossá, segítővé teszi őt a védence számára. Értelemszerűen egy 300-400 éves korában elhunyt farkas sokkal nagyobb szolgálatot tehet, mint egy 70-80 éves.

:: Kiből lehet védőszellem? ::

Tulajdonképpen bármelyik halott vérfarkasból, aki legalább 50 éve távozott az élők sorából. Így az IC elhalálozottak esetében ez az opció kizárt (hacsak nem leszünk még itt 50 év múltán is - hatalmas lenne mondjuk!)
Ennek az átfutási időnek az oka a halál tényének "feldolgozása", a szellem ugyanis nem fogja fel az első pillanatban, hogy halott. Az idő elveszti releváns mivoltját, így amíg az élők számára évtizedek telnek el, addig egy szellem mindebből talán csak másodperceket érzékel. A halál körülményei és a hajdani jellem alapján lehet ezt követően nyughatatlanabb, bosszúállóbb, ártó szándékú szellem, vagy épp megbékélt segítő. Mindkét esetben fontos, hogy van valami, ami nem hagyja őket békében nyugodni, valami vagy valaki, aki még az élők világához köti őket akárcsak ilyen árnyéknyi formában.

● Elsők esetén..
Mivel mind jóval erőteljesebben kötődnek a Szellemek világához ősi mivoltuk, Vérvonalalapító létük és testcseréjük révén, így ők hamarabb megértik, mi történt velük halál esetén. Éppen ezért - kiváltságos módon - védőszellemmé is könnyebben, hamarabb válhatnak, rájuk nem vonatkozik az 50 éves intervallum.
//Halálozásukról bővebben olvashatsz a csoportleírásban!//

:: A kiválasztás menete ::

A kiválasztásnak két fő útja lehetséges. Az egyik, amikor maga a szellem szegődik az élő farkas mellé, illetve amikor egy élő farkasnak tudatosan keresnek egy alkalmas védőszellemet. Ahhoz, hogy a kötelék létrejöjjön, Rituálé szükséges, amit kizárólag a Tetoválómester képes végrehajtani. E nélkül a Rituálé nélkül a kapcsolat élő és holt között nem jön létre, nem képesek rendeltetésszerűen kommunikálni egymással, az élő számára a szellem egy rossz álom, egy nyugtalanító, esetleg figyelemelterelő lesz csupán.

● A szellem közeledése
Amikor a szellem kiválaszt egy élő farkast, akire vigyázni szeretne, gyakran kísértheti őt az álmaiban, üzenhet akár a hollywoodi filmekből jól ismert egyéb módokon (a farkas nem feltétlenül jön rá, hogy miről van szó, hiszen a való életben is vannak szkeptikusok). Ilyen esetben nagyon valószínű, hogy életében is ismerte a megkörnyékezett vérfarkast.
Amikor a szellem jelen van az élő farkas körül, az hűvösnek, jegesnek érezheti a levegőt maga körül, érezheti úgy, hogy figyelik, ingerültebbé, feszültebbé válhat, nyugtalanság lehet rajta úrrá - a szellem ártó vagy épp segítő szándékától függetlenül.
A szellem képes a tárgyak minimális mozgatására, kézlenyomatot, egyéb üzenetet hagyhat a párás tükrön, fel-felvillanthat (megjelenhet) a farkas szeme előtt – pusztán néhány pillanatra. Mint egy délibáb, egy hallucináció. A szellem képes "megszállottságot" előidézni. Ez pusztán néhány percig/pillanatig tart, de amíg folyamatban van, addig a farkas fejében eddig ismeretlen gondolatok támadhatnak, hirtelen olyan érzései-vágyai keletkezhetnek, amit a körülmények egyáltalán nem indokolnak.
Ha a farkas nem őrül meg, illetve nem rémül halálra a folyamatos „jelenésektől”, és felkeres egy Őrzőt/találkozik egy hozzáértő Őrzővel, beszél a falka Anarnerkjével, Suttogójával, akkor hamar világossá válhat számára, hogy rémálmai forrása valójában egy egykor meghalt farkas szelleme.

● Tudatos kiválasztás
Ha egy farkas úgy érzi, hogy nem evilági támogatásra lenne szüksége, és jó kapcsolatban van az Őrzőkkel/hajlandó eleget fizetni nekik, akkor felkereshet egy Mágust, és előállhat a kéréssel. Megbeszélhetik, hogy milyen jellegű segítségre lenne szükség, valamint a Mágus felméri az igénylő farkas erejét, habitusát. Ezeket figyelembe véve a Mágus ismeretei között szerepelhet megfelelő „alany” (például olvasott egy hasonló beállítottságú vérfarkasról a krónikák között), vagy meditatív állapotban kapcsolatba léphet a szellemvilággal, és szólíthat egy szellemet, aki hajlandó lenne „szolgálatba állni”, és védőszellemként tevékenykedni a jövőben.
A szellemmel történő kapcsolatteremtés az Anernerken/Suttogón  keresztül is lehetséges, ha valaki jobban bízik a saját berkeken belüli megoldásokban.

:: Hogyan tehetsz rá szert? ::

Miután megtörtént a kapcsolatfelvétel a szellemmel, egy rituálé segítségével kötik azt a vérfarkashoz.
A rituálén jelen van a védenc jelölt és a Tetoválómester, aki egy utolsó tájékoztatást ad a szellemről, a további hatásokról, majd a Rituálé kezdetét veszi. A farkasnak egy varázskör közepén kell tartózkodnia, a Tetoválómester mély koncentrációba zuhanva nevén szólítja a Szellemet hívja, segítségét kéri, megemlítve életének mozzanatait, jelentősebb cselekedeteit. Aztán valami eszközzel ősi jeleket éget a jelölt hátába - vérfarkasok esetén ez többnyire ezüst pálca, vagy pecsét - míg fennhangon elmormolja az alábbi igét:

Testetlen, időtlen, holt alak:
élő véredhez hozzáláncollak.
Kövesd útját, nyisd fel szemét,
bölcsen irányítsd életét -
okítsd, büntesd, jutalmazd,
nagy veszélyben oltalmazd.
Múltad mától az ő jövőjét védje,
e kapcsot nincs már, ki eltépje!

Az ige elmondása után, amennyiben a Rituálé sikeres, a szellemalak testet ölt a farkassal szemben, majd egy villanás után szertefoszlik, energiái összekapcsolódnak az élő farkas energiáival.
A mágiaérzékenyek (farkasok és őrzők egyaránt) a védőszellemmel ellátott farkasok energiáit sokkal erőteljesebbnek, élénkebbnek érzékelik átlagos társaikénál. A mágiára "tudatlanul" is érzékenyebb emberek szintén előbb szúrják ki, hogy valami nem smafu az illető farkas körül, valamiért "olyan fura az az alak nekik".

● Amikor áldás...
Ebben az esetben a farkas és a szellem habitusa összhangban van, a világnézetük közel azonos, így egy harmonikus kapcsolatról beszélhetünk. A szellem segíteni és támogatni fogja a védencét:

  • figyelmezteti olyan veszélyre, amiről a farkas nem, vagy csak késve szerezne önerőből tudomást
  • képes "kémkedni" (beszélgetést kihallgatni például)
  • megnöveli a farkas ellenálló képességét mágikus támadásokkal szemben (plusz 50 évet ad, vagyis egy 250 éves vérfarkas pajzsa ilyen esetben egy 300 évesével fog felérni)
  • megnyugtathatja, lecsillapíthatja a farkast, segíthet uralni a bestiát


● Amikor átok...
Ilyenkor általában büntetésről beszélhetünk, a helyi Protektorátus hosszútávú megregulázás céljával szabhatta ki a védőszellemet. Ebben az esetben a jellem- és szemléletbeli hasonlóság szinte lehetetlen, hiszen a szellemnek visszatartó erőként, tanítóként kell funkcionálnia, aki meggátolja a farkast az elhamarkodott, esetleg vérfürdőbe torkolló megmozdulásoktól. A legvalószínűbb, hogy a vérvonalába tartozó szellemet kap, aki amennyire fékként, annyira büntetőeszközként is funkcionál:

  • kéretlen tanácsokat osztogat, de sosem jókor, jó helyen
  • amikor segítséget kér tőle védence, megtagadhatja azt, konok hallgatásba burkolózhat
  • nem hallgat a kérlelésre
  • sebezhetőbbé teheti a farkast úgy, hogy gyengíti a pajzsát
  • negatív impulzusokkal halmozhatja el, ingerlékenyebbé, vagy akár levertebbé is teheti

A jó és rossz hatások általában vegyítettek, hiszen senki sem csak jó vagy csak rossz, a lényeg, hogy tudd, melyik irányba húz inkább adott karaktered védőszelleme.

● Mágiaérzékenység nélkül
Azok a vérfarkasok, akiknek nincs mágiaérzékénységük szintén rendelkezhetnek védőszellemmel, a kötés az ő esetükben is létrejön, ám képtelen kommunikálni a szellemmel, nem tudják mások számára is láthatóvá tenni, nincs közvetlen kapocs védelmező és védenc között. Vagyis pont a lényeg veszik ki a kapcsolatból, így 1:100000 esetben kötnek ilyen farkashoz védőszellemet.
Ezen esetekben ráadásul mindig protektorátusi elrendelésről beszélhetünk, mivel a vérfarkas nem érzékeli, ha a szellem önként megkörnyékezi.

:: A Szellem ::

Védőszellemet hozhatsz már az Előtörténetedben is, de az IC játékok során is szert tehetsz egyre. Az ET-ben szerepelnie kell az indoklásnak, hogy miért kaptad a szellemet, kitől és mikor. Emellett meg kell írnod, hogy ki volt ő, amikor élt, és milyen értékeket képvisel, legyen az pozitív, vagy negatív.
A védőszellem irányítására két lehetőség is van. Megírhatod az előtörténetét, és a Staff ellenőrzés után NJK-ként beregisztrálja neked. Kérhetsz vele játékot, kereshetsz neki olyat, aki irányítja, de ezt a feladatot indokolt és fontos esetben a Staff is vállalhatja.

Ha úgy gondolod, hogy nincs szükséged arra, hogy NJK-ként legyen jelen, akkor saját magad is irányíthatod őt a reagjaid során, mint egy másik jelenlévő személyt - mozgathatod, beszéltetheted tetszésed szerint. Fontos: amennyiben ezt a megoldást választod, a Staff harci helyzetben kiemelten ellenőrizni fogja a játékaidat, hogy mennyire korrekten irányítod a szellemet (mert hiába a segítség, így sem leszel legyőzhetetlen).

● Fizikai tulajdonságok, megjelenés
A szellem a legtöbb esetben rajtad kívül mindenki más számára láthatatlan. Ahhoz, hogy a környezeted számára is megjelenjen halványan derengő, félig áttetsző entitásként, koncentráció, már-már meditatív állapot szükséges részedről, ami rendkívül megterhelő. Attól függően, milyen hosszan engeded a szellemet a körülötted lévőkhöz beszélni, vagy egyáltalán látszódni, a fáradságtól a teljes kimerülésig (akár eszméletvesztésig) is eljuthatsz. Ez a hatás a meditálás gyakorlásával idővel csökkenthető, de sose lesz természetes és szervezetkímélő.

● Jellem
Erősen ajánlott a szellem pontos ismerete - mintha csak egy plusz karakter lenne -, hiszen ehhez mérten tudod a magad számára is behatárolni, mikor miképp fogja éppen a karakteredet befolyásolni. Vagy egyáltalán mennyire és mikbe szól bele a hétköznapokban, mennyire cserfes - "én a helyedben két kanál cukrot tennék a kávéba" helyzettől a "még nem szóltam, de bent ketyeg a bomba" szituációig.
Akár áldás, akár átok a szellem, tudd a mozgatórugóit, hogy mit vár el a karakteredtől, mit a célja vele, mit szeretne neki tanítani, merre akarja terelgetni és mindehhez milyen eszközöket használ fel, mennyire vehemens. Ez azért is hasznos, mert tulajdonképpen non-stop a karaktered mellett van, legfeljebb hallgat, kevésbé érezteti a jelenlétét.

●  Amíg még élt
Jó ha legalább nagy vonalakban tisztában vagy az életével, vannak elképzeléseid, sarkalatos pontjaid, amik miatt illik a karakteredhez, vagy éppen teljesen az ellentéte. Valamiért megkísértette a karakteredet, valamiért nem nyugszik, valamiért alkalmas védőszellemnek, vagy legalábbis kiharcolta magának, hogy azzá váljon. A halál körülményei szintén meghatározóak lehetnek, mennyire halt erőszakos halált, milyen esemény közben vesztette életét (Alfa volt és kihívták, elárulta a falkáját és kivégezték, feláldozta magát valaki helyett...) Ezek IC is legalább olyan fontosak, mint az ET-ben, így erősen ajánlott a kidolgozásuk.

● Amikor elhagy
A védőszellem ha beteljesítette a célját, úgy érzi, hogy képes megbékélni, vagy a farkasnak nincsen rá többé szükség, boldogulni fog a továbbiakban a támogatása nélkül is, elhagyja a védencét. Ehhez nem kell rituálé, a szellem saját, szabad akaratából dönt és cselekszik eképp.
A védőszellem és a védenc közti kapcsot külső erő, mágia nem képes se megtörni, se feloldani.

:: A realitás talaján ::

A Staff fenntartja a jogot, hogy irreális kijátszás, karakterfelturbózás (VP-zés) esetén elvegye a védőszellemet. Kérünk mindenkit, hogy igyekezzen reálisan belőni, mi az, ami még egy tapasztalt és bölcs szellem tudása, szava, és mi játszik pusztán az öncélú erőfitogtatásra.
A kémkedés csábítóan hangzik, ám azt érdemes észben tartani, hogy egyetlen szellem csak egy helyen lehet egyszerre, ők sem képesek osztódni, mindent látni és hallani az élők között.
A védőszellem nem jelent halhatatlanságot, sebezhetetlenséget, mindent-tudást. Leginkább egy bölcs tanácsadó, szigorú fenyítő, aki mindig a karakterrel van és csak akkor hagyja el, ha beteljesítette kitűzött célját.
Vissza az elejére Go down
https://northstar.hungarianforum.com
 

Védőszellemek [opcionális]

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
◯ North Star FRPG :: Leírások & OOC :: Az oldal ismertetője :: Fajleírások :: Vérfarkasok :: Fakultatív részleg-