FIGYELEM!
Ez egy egységesítő táblázat/leírás, általánosságban tekintendő útmutató, de a személyes dolgok befolyásolhatják némiképp a regenerálódás mértékét attól függően, mennyire tapasztalt vagy „elhanyagolt” a farkas.
:: Alapvető tudnivalók ::
Vérfarkasok életében a regeneráció a legfontosabb és legmeghatározóbb védelmi mechanizmus, ami csak létezik. A motivációktól és a személyes akarattól függetlenül sérülés esetén a regenerálódás azonnal megindul.
Mint minden folyamat, ez is energiát igényel, tehát adott esetben a regenerálódási folyamat a további harctól veszi el a kellő energiát, így a csatát célszerű félbehagynia farkasunknak, fel kell adnia a küzdelmet, ha szeretné azt túlélni.
Magát a regenerációt a vérfarkast átjáró mágia teszi lehetővé (aminek befolyásolásával az őrző gyógyítók képesek tovább gyorsítani a gyógyulást). Minél "mágikusabb" a sérült, a folyamat annál gyorsabb és sikeresebb, ezért van az, hogy farkas alakban valamivel könnyebben megy a gyógyulás.
A gyógyulásban végbemenő folyamatok prioritását a sebesülések súlyossága határozza meg. Ez azt jelenti, hogy nem a sebesülések megszerzésének sorrendje a döntő, hanem az, hogy melyik az a sérülés, amely az életben maradás esélyét leginkább veszélyezteti. Ha például egy létfontosságú szerv sérül, elsőként annak vérzése fog elállni, megakadályozva ezzel a vérveszteség okozta károkat, és csak aztán jön a többi sérülés. Ez egy igencsak könnyű és gyors művelet, hiszen nem szükséges túlságosan vastag szöveteket létrehozni ahhoz, hogy az erek helyreálljanak, éppen ezért elég kicsi az esély arra, hogy egy vérfarkas elvérzik. Az idő közben fellépő vérhiány már nagyobb gondot okozhat, hiszen a semmiből nem lesz valami, ebből következik, hogy súlyos vérveszteség esetén nem árt, ha a sérült minél előbb folyadékhoz jut.
Amint a farkas biztonságos helyre kerül, a nyugodt körülmények biztosítják számára a felépülés első fázisát. Elsőként a már említett létfontosságú szervek tökéletes működésének a helyreállítása kezdődik meg, innentől pedig fokozatosan áll vissza a „rend” a sebek súlyosságától függően. Egy törött láb lehet, hogy előbb el fog tűnni, mint egy karcolás az arcon, tekintve, hogy a lábra szükség van, használni kell, egy heg az arcon azonban nem feltétlen akadályozza/korlátozza semmiben a farkast.
:: Segítség a testnek és a léleknek ::
Érintőlegesen már szóba került, hogy a semmiből nem lesz valami, így a súlyos vérveszteség folyadékkal/infúzióval pótolható. Mindenképpen szükség van valamiféle tápanyagra, így muszáj erőltetni az étkezést. A jelenkor orvostudományának hála az infúzió is megoldás lehet, de közel sem ér annyit, mint valami egészséges, táplálék. Erről említsünk meg annyit zárójelben, hogy farkasok közt érdemes ezüstözött tűt használni, hacsak nem szeretnénk, hogy a bőr és a hús nemes egyszerűséggel kilökje a tűt, esetleg rágyógyuljon.
Ha valamilyen galiba folytán egy sebesült vérfarkas emberek számára fenntartott kórházi kezelésben részesül… Nos, ne részesüljön. Erre ügyelni pedig a falka, illetve a helyi őrzők feladata és egyben érdeke is, hiszen elég érdekesen venné ki magát néhány dolog.
Ha egy vérfarkas testébe orvosi jelleggel vér kerül, a szervezete nem fogja befogadni, kilökődik ott, ahol megpróbálták bejuttatni.
Ha egy vérfarkas testébe valamilyen orvosi fémet ültetnek, mindenképpen kilökődik majd.
A kanülök, tűk és egyéb intravénás műszerek kilökődnek, adott esetben a bőr és a hús rágyógyul az idegen anyagra.
A legjobb, amit egy sebesült vérfarkas tehet, az nem más, mint farkas alakban átvészelni a gyógyulást. Társai segítségével ily módon táplálkozhat is alakjának megfelelően nyers húst.
Tréning szempontjából a regenerációs képesség akkor fejlődik, ha van sérülés, amivel fejlődhet. A kölyköket általában azért is nevelik keménykezűen, hogy a szervezetük megszokja az amortizációt és a későbbiekben koruknak megfelelően legyenek képesek kezelni az esetleges sebesüléseket.
:: Időintervallum ::
● Ha a sebesüléseket egy másik vérfarkas okozta, a gyógyulás nagyjából felére lassul.
● Ha a sebesüléseket ezüst okozta, a regeneráció emberi ütemben történik.
Kivéve a Fakírokat; más vérvonalhoz tartozó farkasok azonban gyakorlással
sem lesznek ellenállóbbak az ezüsttel szemben, legfeljebb jobban bírják az általa okozott sérülés fájdalmát, de gyorsabban évszázadok múlva se gyógyulnak ilyen sérülésből, még a Trollok sem.
● Törések100 éves korig.A kölykök értelemszerűen hosszabb ideig regenerálódnak (vagyis a farkas megkapásától számított első 25 évben lassabb a regenerációjuk, mint a pár évtizedes farkasoknak.)
CSONT | EMBERI IDŐ | FARKAS IDŐ | FARKAS OKOZTA |
Ujjpercek, porcok | 1 hét | 2 nap | 4 nap |
Kéz-, lábszárközép | 3 hét | 5 nap | 1,5 hét |
Alkar | 5 hét | 8 nap | 2,5 hét |
Sípcsont/Borda | 7 hét | 12 nap | 3,5 hét |
Combcsont | 10 hét | 15 nap | 5 hét |
Medence | 14 hét | 23 nap | 7 hét |
101 – 200 évigCSONT | EMBERI IDŐ | FARKAS IDŐ | FARKAS OKOZTA |
Ujjpercek, porcok | 1 hét | 1 nap | 2 nap |
Kéz-, lábszárközép | 3 hét | 3 nap | 5 nap |
Alkar | 5 hét | 4 nap | 8 nap |
Sípcsont/Borda | 7 hét | 6 nap | 12 nap |
Combcsont | 10 hét | 8 nap | 15 nap |
Medence | 14 hét | 11 nap | 23 nap |
201 – 300 évigCSONT | EMBERI IDŐ | FARKAS IDŐ | FARKAS OKOZTA |
Ujjpercek, porcok | 1 hét | 1 nap | 2 nap |
Kéz-, lábszárközép | 3 hét | 2 nap | 4 nap |
Alkar | 5 hét | 3 nap | 6 nap |
Sípcsont/Borda | 7 hét | 5 nap | 10 nap |
Combcsont | 10 hét | 7 nap | 14 nap |
Medence | 14 hét | 10 nap | 20 nap |
301-tőlCSONT | EMBERI IDŐ | FARKAS IDŐ | FARKAS OKOZTA |
Ujjpercek, porcok | 1 hét | 12 óra | 1 nap |
Kéz-, lábszárközép | 3 hét | 1 nap | 2 nap |
Alkar | 5 hét | 2 nap | 4 nap |
Sípcsont/Borda | 7 hét | 3 nap | 6 nap |
Combcsont | 10 hét | 5 nap | 10 nap |
Medence | 14 hét | 8 nap | 18 nap |
● Létfontosságú szervekFontos megjegyezni, hogy a létfontosságú szervek regenerációja perceken/órákon belül eléri azt az állapotot, hogy az élethez szükséges funkciókat (ha minimálisan is), de biztosítani tudja. A teljes gyógyulás azonban ennél jóval több időbe telik, és nem kevés fájdalommal jár együtt. Példának okáért egy átszúrt tüdő képes lesz annyira helyrejönni, hogy a sérült farkas tudjon lélegezni, azonban a teljes regenerációig ezt csak fájó, szúró érzéssel együtt tudja produkálni. A sérült szív dobbanásai fájdalmas dübörgésekké torzulnak, az emésztőrendszer sérüléseinek hála az emésztés folyamata görcsöket eredményez. Kiemelt fontosságú az AGY, melynek roncsolódása fájdalomérzet helyett kómát eredményez, míg teljesen helyre nem jön.
A létfontosságú szervi sérülések gyógyulási ideje:
ÉLETKOR | FARKAS IDŐ | FARKAS OKOZTA | EZÜST OKOZTA |
100 év alatt | 4 hét | 6 hét | ~10 hét |
101 – 200 évig | 3 hét | 5 hét | ~10 hét |
201 – 300 évig | 2 hét | 3 hét | ~10 hét |
301 – 400 évig | 1-2 hét | 2-3 hét | ~10 hét |
● Szevek, végtagokA szervek, végtagok, testrészek visszanövesztésének sebessége az adott testrész komplexitásától függ. Fontos megjegyezni, hogy az már a játékos egyéni leírásán múlik, hogy éppen milyen fázisban tart a visszanövesztés (például ha valaki tőből veszíti el a lábát, a növekedés folyamatos, így 5 hónap alatt már nagyjából térdig megvan az új lába, 8 hónap tájékán már csak a lábfeje hiányzik, stb...)
-
Egész láb visszanövesztése:
~ kölyköknél: 10 hónap
~ 100-200 közöttieknél: 6-7 hónap az egész láb
~ 200-300 közöttieknél: 4,5 hónap az egész láb
~ 300 fölött 3 hónap az egész láb
-
Kar és kéz:
~ kölyköknél: 10 hónap, ebből csak kézfej 4 hónap az összetettsége miatt
~ 100-200 közöttieknél: 7 hónap, ebből 3-2,5 a kézfej
~ 200-300 közöttieknél: 4,5 hónap, ebből 2 a kézfej
~ 300 fölött: 3 hónap, ebből 1 a kézfej
-
Szemgolyó:
~ kölyköknél: 3 hónap
~ 100 alatt: 2,5 hónap
~ 100-200 között: 1,5 hónap
~ 200-300 között: 1 hónap
~ 300 fölött: 2,5 hét