● Az idei Vörös Hold event a szokásoktól eltérő módon nem IC helyszíneken, hanem saját témában kerül lebonyolításra. Minden pár (kategóriáján belül) saját topikot kap, ahol előre meghatározott (mesélt) helyszínen, az előre meghatározott eszköztárral szabadon rendelkezve kell majd végigjátszani a kalandot. ● Időtartamát tekintve a kaland ideje IC idő szerint nagyjából 10-15 perc. Ez azt jelenti, hogy kötelezően minimum 5 - 5 reag (plusz 1 -1 "bevezető") kell, hogy megírásra kerüljön. Az eddigi évekhez hasonlóan ennek lejárta után a Megszállottak (Alignak katonái) öntudatra ébredhetnek, illetve szabadon rendelkezhetnek arról, hogy a Megszállás utáni éber eseményeket ki kívánják-e játszani, avagy sem. Erre nem lesz majd semmiféle mennyiségbeli megkötés. ● Minden kalandot a Megszállottak fognak elkezdeni, a kezdés alaphangulatáról az Alignak katonái számára megírt eligazításban olvashattok bővebben. ● A pontos instrukciók és a kaland időbeli, valamint térbeli elhelyezkedése szintén a kaland napján, a párosok önálló topikjaiban kerülnek majd pontos kifejtésre. ● A kaland során a dobókocka használata nem kötelező, de megengedett - sőt bizonytalan helyzetekben erősen javallott. ● Oldaltól függetlenül fontos, hogy jól gondoljátok meg az alaphelyzeteket, amikbe a saját karaktereiteket mesélitek be. Páronként nem kell azonosnak lennie, azonban ezzel az opcióval sokat segíthettek/ronthattok a helyzeteteken. 1.) Magányosan töltitek a VH estéjét - ez a könnyebbik eset. 2.) Nyilvánosan, falka/protektorátusterületen töltitek a VH estéjét - ez a nehezebb eset. Ha lesznek körülöttetek, akik a tanúi lesznek a VH-s eseményeknek, akkor a Ti életetek is veszélyben lehet - a későbbiekben erre HC esetében dobás javallott, részletek a bevezető szövegben.
AZ ÁLDOZATOK
Örömmel jelenthetem, hogy minden nevezőnek akad karaktere az áldozati oldalon, úgyhogy ezt az apró ismertetőt minden résztvevő számára ajánlott elolvasni.
● Az áldozatok teljes tökéletességgel tudatuknál maradnak a kaland kezdetétől annak végéig, mivel az ő elméjük felett semmi és senki nem veszi át az irányítást. Emlékeik teljesen meg fognak majd maradni, később is képesek lesznek pontosan visszaidézni a történteket. ● Igazság szerint az Áldozati oldal egy történetmesélésileg jóval passzívabb szerep, éppen ezért semmiféle külön feladatot vagy megkötést nem kapnak az ide sorolt karakterek, csupán egyetlen egy aranyszabályt, aminek a betartása mindennél fontosabb lesz - megszegése esetén... Nos, nem. A megszegése esetén sem történik semmi azon kívül, hogy én (Cé) pipa leszek, és a játékostársatok kalandját is elronthatjátok vele, szóval ha rám nem is, de rájuk legyetek tekintettel. ● Ez a szabály pedig a következő: bármi is történik a kaland során, az olyan igaz, minthogy Alaszkában rohadt sok hó esik. Igaznak érzitek minden aspektusából, és ha valaki álomra és/vagy elmetrükkre és/vagy "áh, ez biztos csak Alignak" nemtörődömségre hivatkozva passzivitással reagál a kapott helyzetre, azt előre is meg szeretném kérni, hogy az oldal későbbi kalandjaira legyen szíves és ne jelentkezzen. Bocsánat, ha túlságosan szélsőséges vagyok a témával kapcsolatban, de nem szeretném, ha bárki feleslegesen dolgozna azért, hogy izgalmas és emlékezetes kalandot írjon, hogy aztán ezzel a huszárvágással kárba vesszen minden. Ha meghaltok, akkor meghaltok (kivéve persze a Softosokat), ha leszakad a karotok, akkor leszakad a karotok - úgyhogy ehhez mérten alakítsátok a dolgaitokat.
ALIGNAK KATONÁI
Jelenleg 2 olyan játékos akad, akik nem rendelkeznek Megszállott karakterrel. Mielőtt tovább olvasnátok, itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy közöljem: SPOILERVESZÉLY - Anguta és Tipi ne olvassanak tovább, ha nem akarnak tisztában lenni a részletekkel.
A megkeresések alkalmával egymástól függetlenül is felmerült több, azonos alapokra fektetett kérdés, ezeket szeretném most mindenki számára megválaszolni, hogy azok is tanulhassanak belőlük, akik nem kérdeztek, de talán akadnak bizonytalanságaik.
● A privát üzenetben megfogalmazott, Alignak általi személyes megszólítás sosem hangzik el a kaland során. Csupán az előttetek álló feladat lesz ebben a "transzállapotban" teljesen világos, valamiféle belső sugallattól vezérelve tudjátok majd, hogy pontosan mit kell tennetek és ki lesz a célpontotok. ● A saját öntudatotok teljességgel el fog veszni a megszállás ideje alatt. A kezdőreagotokban lehetőségetek lesz rá, hogy érezzétek, hogy valami gáz van, de onnantól kezdve mintha elvágták volna a valóság fonalát: az eddig is rettegett Alignaki gyűlöleten és erőn kívül képesek lesztek gondolkodni és tervezetten cselekedni a folytatásban, azonban saját karaktereitek érzelmi/gondolati világa teljességgel semmissé válik. ● Aki ismeri/szereti az X-men világát, annak talán egyszerűbb dolga lesz beleképzelni magát a szituációba. Igen, teljességgel le fogjátok képezni a célpontotok külső jegyeit úgy (mint Mystique), hogy ő a kaland végéig nem szerez(het) tudomást valódi kilétetekről. Megkapjátok az erejüket, a képességeiket, a tudásukat, az emlékeiket és az érzelmeiket, döntésetek szerint pozitív vagy negatív kivetülései lesztek a célpontnak. Ha elolvassátok Alignak meséjét, abból világossá válhat, hogy a cél az, hogy a célpont valóban saját magával, saját lelkiismeretével/vágyaival megküzdve jusson döntésre a felek halálát illetően. ● Apropó halál: kérlek benneteket, hogy a frappáns kivégzési módszerek megálmodásáról egyelőre tegyetek le - a bevezető mesélésben erre pontos eszközök fognak a rendelkezésetekre állni, ezekkel kell majd gazdálkodnotok. ● Ha a célpontotok valamiért látszólag nem jut egyértelmű döntésre,önállósítsátok magatokat, és borítva a koncepciót, legyen a cél a likvidálás/megsebzés/pusztítás. Bízom benne, hogy a minőségi játékok nem fordulnak egyszerű hentesmunkába, de ha és valamiért így történne, akkor keep it simple: vérszomj és pusztítás, kérdés nélkül. ● Amint letelik a megszállás ideje, csupán egyetlen reagnyi időtök lesz megmutatni magatokat a célpontnak, ennek az oka szintén a bevezető meseszövegből fog teljességgel világossá válni. ● Ha túlélitek a kalandot és magatokhoz tértek, az emlékeitek némileg hiányosak lesznek. A célpontotoktól időlegesen ellopott emlékek/érzések teljességgel kivesznek majd belőletek, nem marad meg bennetek semmiféle információ, legfeljebb a célpontotok arcára emlékezhettek: mintha egy álomból tértetek volna magatokhoz, amiből ébredés után talán több dolog megmarad, de minél inkább próbáltok emlékezni a történtekre, annál inkább kicsúszik a "kezeitekből". Erre az inkognitójukat óvó Első testvérek miatt van szükség, de ha esetleg később még találkoztok egymással, akkor bevillanhat a megszállás alatti ismeretség. ● Lehetőségetek lesz "teremteni" és a megkapott testet manipulálni. Megjeleníthettek egy másik személyt (fantomként), a "lopott" testeteket képesek lehettek alakítani (gyermekkori kinézet, öreg kinézet, sebesülések, leromlottság, stb...)
Mindazok, akik a Hardcore csoportban játszanak, remélhetőleg tisztában vannak a kockázatnak, hogy a karakterük jobb létre szenderülhet. Ehhez szeretnék néhány információt közzétenni a jövőre nézve, kérlek, olvassátok el figyelmesen.
● Akik PISZTOLY általi halált fognak kijátszani, számukra elég evidens a végkimenetel. Az átlőtt fej és/vagy szív elég határozottan hozza magával a menthetetlenséget. ● Akik a LÁNDZSÁT kapják/választják, a körülményektől függően dobhatnak a saját halálukra 1-2: megmenthető, 3-6: végzetes arányban. Természetesen ha a sebesülés egyértelműen és határozottan halálosnak tűnik, úgy a dobás is teljesen feleslegessé válik. ● Akik TŐR által teljesítenék be saját, vagy partnerük sorsát, például egy szívszúrás/torokfelmetszés esetén szintén dobhatnak arra, hogy mennyire sikerült teljességgel átdöfni a szervet, van-e esély arra, hogy még működőképes maradhasson. A példában használt átmetszett torok az idősebb/erősebb vérfarkas karaktereknél hagy nyitott kaput a túlélésre, a regeneráció függvényében, úgyhogy erre is használható a dobókocka intézménye.
● Megjegyzés: nagyon szépen szeretnék megkérni mindenkit, hogy ha és amennyiben úgy fest, hogy a karaktere valóban elhalálozik, még a Vörös Hold teljes lezárása előtt értesítsen engem (Cé) valamilyen úton-módon arról, hogy pontosan mi a helyzet, és hogy a karakternek leáldozott. Nagyon (nagyon) fontos lenne nyomon követnem mindezt, úgyhogy kérlek benneteket, hogy semmiképpen se felejtsetek el szólni nekem.
ESEMÉNYLISTA
Ezt a felsorolást azért hoztam létre, hogy a kalandban nem részt vevő karaktereket is be lehessen vonni a játékba, akár csak mesélési, akár egyéb szinteken. Mivel minden kalandban résztvevő karakter egyszer csak összeesett egy random helyszínen, előfordulhat, hogy barátok/ismerősök is lehetnek a környéken, akik tanúi lehetnek a riasztó eseményeknek. Éppen ezért az alábbi listában (beérkezési/általam olvasási sorrendben) szeretném levezetni, hogy melyik eszméletét vesztett karaktert lehet "megkörnyékezni".
● DARREN NORTHLAKE: Farkaslak, saját szobája ● LYNX SILVERCLAW HUNTER: A hegyi farkasok területe, a Farkaslaktól távoli erdős terület ● HENRY MCCARTY: a városi rendőrség személyzeti mellékhelyiségének egyik fülkéje ● SAVANNAH BLAKE RICHMOND: egy vegyeskereskedés előtti járda (NJK Őrző összeszedte, kockadobás alapján) ● DAVID A. BLANDERN: a Garrett & McCarty ingatlan vendégszobája ● NAOMI SHARP: a Protektorátus Társalgója az egyetem alagsorában ● CLAUDE F. DEVERAUX: saját műhelyének zárása közben, a műhely előtt ● EMMA RIDLEY: Holiday Inn Express, Castor fürdőszobája, meztelenül ● LILIANNE BEAUCHENE: Farkaslak, saját szobája ágyában ● ALETHEA E. WHELA: Belváros - kevésbé forgalmas mellékutca - beájult a falnak dőlve ● ABIGAIL CECILE KENWAY: Síparadicsom, saját orvosi rendelője ● JYOTSANA S. SHARMA: A Sziklás plató ● MICHELLE TEDROW: hotel, saját szoba, rajzasztal, arccal bele a festménybe ● JOANA LYNN PALMER: farkaslak konyhája ● EMMETT MCDOWELL: egyetemi edzőterem (alagsor) ● PAYNE HOLMES: farkaslak, saját szoba ● ROCKY: kikötő ● LESTER J. EDISON: fotel a tv előtt ● DUANE ALVAREZ: zenekari próba próbatermében, a kongák között ● GINA WANG: saját szoba, porszívó mellett ● ELEONORE DOUGLAS: 17-es lakás, saját ágy mellett ● PANDORA SCARLET MALLORY: saját fürdőszoba ● SAM KERRINGTON: egy betört kirakat előtt, motor alá szorulva ● AUTUMN A. AUTENBERRY: Ranch Motel egyik szobája, meztelenül az ágyon ● GORAN MARKOVIC: Snows In Hell mellékhelyisége, lehúzott sliccel ● XAVIER WILBURN: A bíróság folyosóján esett össze, miközben a fiát próbálta hívni (a kockadobás alapján a telefon kicsöngött) ● PALOMA SANTIAGO: A Patológia laborjában éjszakai ügyeletesként esett össze (a kezében egy doboz original kémcsővel) ● SOFIA SALUCCI: A Holiday Innben, a saját ágyán terült el pucéran ● RAHIM ALIDAD: A házától (városon kívül) tartott vissza a Farkaslakba az Astonjával. Vezetés közben érte az ájulás. (Dobás alapján a kocsi megpördült az úton, majd leszaladva arról egy fának csapódott. Könnyebb sérüléseket szenvedett) ● DANA BERGER: A Holiday Inn Expessben, saját szobájában, az ágya mellett ● MALLORY N. NASH: Egy tisztás, valahol az erdőben ● DECLAN S. CALLAGHAN: Valahol az erdőségben ● HOPE E. BELFORT: Valahol az erdőségben, Declan mellett/rajta/közelében ● PHILIP ABRAHAM HARWEL: Farkaslak nappalija ● VICTORIA MAY HARPER: Holiday Inn Expressben folyosólya ● ROWENA U. MCMILLAN: Saját házában ● KATE W. STRAUSS: A saját irodájában az egyetemen ● BASTIAN B. BAIYARD: Az irodájában a kanapén ● ZACHARY QUINN: háza nappalijában kifacsart jógapózban eldőlve ● MATTHIEU LEROY: a Davis Birodalom kertjében egy puszpángbokorból kicsit kilógva ● MANECH T. VALERAN: A saját, zárt műhelyében, egyedül.
A hozzászólást Alignak összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 24, 2015 1:14 pm-kor.
Mindazok, akik karaktert veszítettek, a hétvége (legkésőbb jövő hét eleje) folyamán itt fognak tájékoztatást kapni a további adminisztratív teendőkről.
Mint azt láthattátok, egyelőre senkit sem pakoltunk ki a saját csoportjából, tehát adminisztratív szempontból nem kezdtünk bele semmiféle munkafolyamatba. Akiben ez kérdéseket vetne fel: ennek két oka van. Az egyik az egyszerű (és borzasztóan érzelemmentes) praktikusság, hogy a kaland lezártával egyszerre intézzünk el mindent a Staffon belül, számoljuk újra a statisztikát, stb. Másfelől egy ekkora mennyiségű karakterelhalálozási-arány nyilvánvalóan nem rendezhető le "csak úgy", tehát rengeteg megbeszélni való vár még ránk azért, hogy mindenkit méltóképpen, érdemei szerint búcsúztathassunk.
A későbbi tájékoztatásban mindezek részleteiről, a félbe maradt játékok lezárásáról/befejezéséről és még rengeteg másról is szó lesz. Ehhez kérem mindenki türelmét, hogy várjunk egymásra, hogy lehetőség szerint minden HC páros sorsa biztos lehessen.