● A North Star FRPG egy jelen időben játszódó fantasy szerepjáték vérfarkasokkal, mágiahasználó Őrzőkkel és halandó emberekkel. Az oldalon előforduló tartalmak miatt a regisztrációt szigorúan 16 éven felülieknek ajánljuk. ● Érvényesen regisztrálni egy egy/két/három tagú, a karakter származásának megfelelő karakternévvel lehet. Jelen szabályzat alapvetően nem tiltja az azonos kereszt- és vezetékneveken való működést egy más játékban lévő karakterrel egészen addig, amíg ez problémát nem jelent a név korábbi birtokosának. Ilyen esetekben kérjük, hogy az érintett felek vegyék fel egymással a kapcsolatot, a névmódosítást pedig a frissen regisztrált játékos kérvényezze a Staff tagjaitól. ● Az üdvözlő üzenetben a karakteralkotással kapcsolatos fontos tudnivalókat találod. Ha még a regisztráció előtt szeretnéd elolvasni, a Kezdő Lépések topikban megteheted. ● Alaposan olvasd el a Világleírást, aztán pedig mélyedj el a Fajleírások részleteiben. A karaktered elkészítéséhez használd a Karakterlap Sablont, ha elkészültél, akkor pedig mindenképpen foglalj Avatart. Ha elkészültél, jelezd az erre kijelölt Elkészültem! témakörben, és a Staff elolvassa a művedet, értékeli, majd elfogadja, esetleg korrekcióra szólít fel. ● Mivel a világ bármely pontjáról érkezhetnek karakterek, mindenkinek javasoljuk, hogy érdeklődjön utána annak, hogy az általad választott régióból akad-e aktív karakter, elkerülve a történeti ellentmondásokat. A már felhasznált történelmi eseményeket és személyeket a Történelem-foglalóban tudod tanulmányozni. ● Amennyiben egyazon régióból érkeznek karakterek egy időből, és a két történet eltér egymástól, úgy fenntartjuk a jogot, hogy a már elfogadott karakter előtörténetét tekintsük mérvadónak, megkérünk, hogy olvass utána és az alapján vezesd fel a koncepciódat. ● Az Előtörténet elkészítésére nincs megszabott határidő. Ha már hetek óta bent áll a félkész lap, úgy bármikor áttehetjük a Félkészen maradt előtörténetek közé, ha nem jelzed, hogy mikor fogod befejezni. Multik esetében valószínűleg úgyis tudjuk, hogy miért csúszol. ● Ha a Staff tagjai másként nem rendelik (az eset sürgősségétől függően), úgy a Staff által hirdetett karakterek elkészítési ideje hozzávetőlegesen két hét. Ha idő közben akad más érdeklődő a karakterre, úgy ennyi idő után adhatjuk át annak, aki gyorsabban vinné. ● Amennyiben karaktered az Őrzők, vagy valamely falka régi tagja, akkor az előtörténetedben illeszkedj a már meglévő, elfogadott karakterek előtörténeteihez! Említsd meg, milyen kapcsolat fűz a többiekhez, szükség esetén erről egyeztess az érintettel! ● Amennyiben külsős karaktert hozol, aki most csatlakozik egy csoporthoz, a csoport vezetője is elbírálja a karakteredet, hogy megfelelsz-e az elvárásainak, beilleszthető-e a karaktered, stb. A csatlakozás kérésre IC játékban is megoldható. Külön felhívnám a figyelmet a Vérfarkas és Őrző karakterek esetén a „Kiemelés a tömegből” illetve „Elhívás” opciókra. Ezek azon esetben működnek, ha a karakter valóban értékes a csoport számára. ● Ha vérfarkast szeretnél hozni, de nem tudod eldönteni, melyik falkához tartozz hirtelenjében, vagy a csatlakozást IC akarod kijátszani, akkor lehetőség van arra, hogy magányos farkasként lépj be a játékba, de őket egyik falka sem szereti a területén, vagy a területe közelében tudni. Ezért aztán megpróbálják vagy csatlakoztatni, ha arra érdemesnek találják, vagy ha ez nem a variáció nem jön össze, akkor elkergetni, vagy megölni. Így a magányos farkasként töltött játékidő mindenképpen véges. Kivételt képez Anchorage, ha ebbe a városba írsz Magányost, tetszőleges ideig maradhatsz a csoportban, ha megfelelsz a feltételeknek. ● Hasonlóképpen Anchorage-be hozható "független" Őrző, aki a fairbanks-i Protektorátushoz tartozik, nekik jelent, de nem él együtt a többiekkel, mondhatni szabadúszó a délebben fekvő kikötővárosban. Jelenleg csupán Staff által hirdetetteket várunk, érdeklődés esetén apróbb módosításokra van lehetőség.
II. Képek, avatarok, aláírások
● Egy avatar azé, aki hamarabb lefoglalja és már elkészült, elfogadott karakterlappal rendelkezik. Az oldal automatikusan átméretezi a képeket, de a hivatalos avatarméret 200x320 pixel. ● A választott avatarod lehetőleg élőszereplős hús-vér, .jpg vagy .png formátumú állókép legyen, a gif-es avataroktól lehetőség szerint tartózkodjunk. ● Ha egy karakter hosszan tartó, inaktív státuszba kerül, a Staff fenntartja a jogot, hogy az alanyt átadja másnak. ● Ha egy karakter meghal/szándékosan kiírásra kerül, a Staff jogköre megítélni, hogy az avatarja újra felszabadul-e vagy sem. Ez függ a karakter IC kapcsolati hálójától, a karakter hangsúlyosságától valamint a karakter hozzászólásainak számától. Az ilyen jellegű avatarokat a foglalóban megtalálod (a lista legalján), csak úgy, mint az aktív karakterekét. ● Ugyanezen szempontok alapján döntünk a törölt karakterek alanyainak sorsáról is. ● Az aláírásokban, hozzászólásokban használt kép(ek) (össz)szélessége ne haladja meg az 500 pixelt! ● Az Avatarfoglalóban feltüntetjük a hirdetések számára foglalt avataralanyokat is - minden esetben egyeztess a hirdetővel, ha a kiszemelt alanyod foglalt státuszban lenne. Az avatarvita nem Staff hatáskör, azonban arra kérünk, hogyha valaki megkeresne a változtatással kapcsolatban, legyél kompromisszumkész.
III. Multikarakterek
● Mindenkinek személyes belátására bízzuk, hogy az oldalon hány karaktert mozgat. Fakultatív jelleggel vezetheted/megnézheted a Multilistát. ● Ha nem szeretnéd felfedni magad és titkos multit vinnél, megvan rá a lehetőséged, ha ezt jelzed a Staff tagjai felé. Ettől függetlenül ez a karakter is bele fog számítani a következő nyilvános multid megalkotásába. ● Minden multi karakter regisztrálásához a legutóbb hozott karakterrel (az esetleges titkossal is) minimum 30 IC (játéktéri) hozzászólással kell rendelkezned! ● Ezen kitétel alól csak akkor mentesülsz, ha az egyik (nem NJK!) karaktered meghal a játéktéren és az ő helyére hoznál egy másikat. ● Karakter fagyasztásáért nem jár ez a lehetőség, ellenben a jegelt karaktert bármikor visszahozhatod, a visszahozatal nincs reagszámhoz kötve.
IV. Hirdetett karakterek, Titulusok
● Egy hirdetett karakter, legyen az Staff által vagy játékos által hirdetett karakter, akkortól minősül foglaltnak, hogy beregisztrált és felvette a kapcsolatot a hirdetővel privát üzenetben vagy chaten. Azért senki se regisztráljon hirdetett karakterrel, hogy "lefoglalja" magának úgy is, hogy tudja, hogy még nem lesz ideje arra, hogy aktívan behozza a játéktérre. ● Amennyiben egy karakterre egyszerre több jelentkező is akad, az alábbi szabályok lépnek érvénybe: Elsőbbséget élvez az, aki újonnan, első karakterként alkotná meg a karaktert és/vagy aki elsőként készíti el az előtörténetet. Ezt felülbírálja, ha több előtörténet érkezik és a hirdető azt választja, amelyik jobban tetszik neki, ami lehet épp a később beérkezett történet is. ● A hirdetőnek jogában áll teljesen önállóan határozni arról, hogy mi alapján választ, a fenti szabálypontok arra az esetre érvényesek, ha a hirdető esetleg nem tud, vagy nem akar pálcát törni az ügyben. ● Ha egy játékos által hirdetett karakter inaktívvá válik, a hirdető eldöntheti, hogy meghirdeti-e még egyszer, és hogy ezt a hirdetést milyen formában teszi meg. Felhasználja-e a korábbi előtörténetet, vagy teljesen újat írat. ● A Staff által hirdetett karakterek elkészülési ideje kettő hét. A hirdetéseket mindig úgy állítjuk össze, hogy figyelembe vesszük, kikre van a legnagyobb szükség az oldalon. Tehát ezek a karakterek fontosak az oldal haladását figyelembe véve, és nem szeretnénk, ha sokáig kallódnának foglaltan és elkészületlenül. ● Amennyiben egy Staffos karaktert alkotsz meg és eltűnsz, inaktívvá válsz, a Staff fenntartja a jogot arra, hogy a karaktert újra kiadja, akár előtörténettel együtt is! Tehát ebben az esetben a karakter kapcsolatai, addigi IC haladása megtörténtnek minősülnek, és az új gazda ezeket a szálakat tovább folytatva veszi át a karaktert. (Megj.: Minden Első karakter Staff által hirdetettnek minősül!) ● Ha egy karakter olyan titulussal rendelkezik, amely egyedi, tehát egyetlen egy van belőle, a Staffnak inaktivitás esetén jogában áll "lefokozni" és újra felszabadítani a tisztséget. Ennek IC körülményeit igyekszünk úgy megírni, hogy a karakter a legkevésbé sérüljön méltóságában. Mivel ezek a tisztségek fontosak, így az is fontos, hogy aktívan legyenek jelen, különben semmi értelmük nincs - pedig húzóerőt képviselnek. Ez az inaktivitási szabályok értelmében legalább egy hónap jelzés nélküli távolmaradás esetén bármikor megtörténhet! ● Visszatérés esetén nem jár automatikusan vissza az elveszített titulus. Amennyiben azóta senkire sem lett átruházva, visszakérhető. Ha azonban valaki más viseli a tisztséget, ő a poszt teljes jogú tulajdonosa.
A szabályok gyakorlatba átültetése során felmerülő esetleges, előre nem várt fennakadások esetén a szabályzat módosításának, korrigálásának jogát fenntartjuk! Erről minden esetben értesítve lesztek majd.
A hozzászólást Alignak összesen 6 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Okt. 30, 2016 8:41 pm-kor.
●Játszani elfogadott karakterrel lehet. Egy helyszínen egyszerre csak egy játék zajlik, alapvetően NRT stílusban, de ha találsz magadnak RT partnert, nincs megtiltva. Éppen ezért reaghosszt sem szabunk meg, annyit írsz, amennyit akarsz, ha annak értelme van. ● Kérünk, hogy a játékos hozzászólásokat ne formázd meg dohtml kódokkal! Kezdőképet, szövegelrendezést lehet, a párbeszédeket színezheted, de olyan kódokat nem szeretnénk, amik tökéletesen elütnek az oldal mindenkori stílusától. ● Amikor befejezel egy játékot, te vagy a partnered kérjen ZÁRÁST a Zárás bejelentése topikban. ● A helyszínek közt narancssárga betűvel formázott topikok nyílt játékteret jelentenek, ami azt jelenti, hogy egy éppen zajló játékba igény szerint szabadon "be lehet csatlakozni". Az előző pontban linkelt záráskérés topikban bővebben olvashatsz erről a funkcióról. ● A közösség nagyja E/1-ben írja a hozzászólását, de az E/3. sem tilos, ha neked úgy kényelmes. ● A szerepjátékos jelek (* - ~) használata nem kötelező, a lényeg, hogy érthetőek és elkülöníthetőek legyenek az általad leírt gondolatok, cselekvések, valamint párbeszédek. ● Játékot akkor fagyasztunk, ha legalább 2 hétig nem érkezett válasz a topicba és szükség van az adott helyszínre, vagy akkor, ha nagytakarítást végzünk az egész játéktéren. Saját tulajdonú helyszíneken (boltok, üzletek, házak, lakások) nem fagyasztunk, csupán a tulajdonos kérésére.
VII. Idő, tér, hatások (IC)
● Minden karakterrel korlátlan számú játékot lehet párhuzamosan folytatni. ● Alapvetően fontos odafigyelni az idősíkokra, éppen ezért érdemes a legkésőbb elkezdett játékot tekinteni a legfrissebbnek, amibe a régebben kezdettek hatásai már érvényesülhetnek. Akadhatnak esetek, amikor idő közben lehet "variálni" a sorrenden (a partnerekkel egyeztetve), de ilyen módon tilos kikerülni az esetleges büntetéseket, sérüléseket, előnyt/hátrányt jelentő helyzeteket. ● Lehetőség van fiktív és múltbéli játékokra az oldal legalján található "OFF-részleg" nevezetű nagy témakörben. ● Amennyiben falkához/protektorátushoz tartozol, köteles vagy jelentéseket tenni mindenről, ami a "rejtett világon belül" történik. Ezekről bővebben a saját csoportod belső fórumában olvashatsz, illetve itt van lehetőséged egyeztetni a csoportod vezetőjével és a társaiddal egyaránt. ● Ha úgy alakulnak a játékaid, neked is (mint ahogy mindenkinek) lehetőséged van több követ megmozgató szálakat hozni az oldal életébe. Ha megtámadtak, ha fenyegetést kaptál, stb... biztos lehetsz benne, hogy a csoportod tagjai reagálni fognak rá. Az ügyesebbek/bátrabbak nyugodtan szervezkedhetnek, puccsolhatnak, szövetkezhetnek egymással-egymás ellen, természetesen vállalva a bukás lehetőségét, annak következményével. ● A játék alapvetően Alaszka két térségében zajlik: Fairbanks-ben és Anchorage-ben, valamint a köztes lakatlan területeken. Érdemes tudni, hogy a két város nagyjából 6 órányi autóútra van egymástól. Fairbanksben falka és protektorátus felügyeli a mindennapokat, így ajánlatosabb jól viselkedni. A köztes területek veszélyzónák, itt senki sem fog megvédeni, ha bajba kerülsz - éppen ezért büntetni sem biztos, ha ezeken a területeken művelsz valami törvénybe ütközőt - lehetőség van mindkét esetre természetesen, de a nagy távolságok és a hatalmas terület megnehezíti a védelmet és a büntetést is egyaránt. Anchorage a "farkasok Svájca", ahol nem működik falka, csak relatíve békés egymás mellett élés a kirendelt Őrzőkkel és a mit sem tudó halandó emberekkel. A Falka és a Protektorátus tagjai csak és kizárólag vezetői engedéllyel utazgathatnak a két város között, illetve ha erre kimondott utasítást kapnak.
VIII. Extrák, színesítő elemek
● Karaktered fejlődését nyomon követheted úgy, hogy a már elfogadott előtörténeted alá új hozzászólás formájában felvezeted az őt ért eseményeket, atrocitásokat. ● Elhívás, beharapás, kitagadás, csoportból való kilépés, átharapás és emléktörlés esetén az Előtörténet-kiegészítések elkészítése kötelező! Ha nincs kedved leírni a körülményeket, csak azokat a pontokat sorold fel, amik megváltoztak (csoport, rang, faj, vérvonal, stb...) ● Játékvezetés és kapcsolatlista létrehozása erősen ajánlott. Szabadon használhatod a Staff által előre elkészített sablonokat, de teljesen egyedi listákat is készíthetsz az erre fenntartott témakörben. Amennyiben a kódolás nem a te világod és megelégszel csupán felsorolással, nincs semmi akadálya, hogy a saját igényeid szerint tartsd nyilván a haladásaidat. ● Bizonyos esetekben kiérdemelsz a játékaiddal Jelvényeket, ezeket nézd át nyugodtan és tedd be nyugodtan a profilodba vagy szólj a Staffnak, hogy intézzük el neked. ● Ha szükséged van rá, találsz kockadobót is. ● A helyi napilap oldalaira is felkerülhetsz, ha az emberi világ számára is elérhető játékaid vannak. Érdemes olvasgatni, pályázni, esetleg cikkeket írni - bárki írhat -, és nem utolsó sorban figyelemmel kísérni az álláshirdetéseket.
IX. Inaktivitás
● Karaktered Inaktív, ha egy hónapig nem lépsz be vele, userileg nem tudunk rólad semmit. Ahogy a Staff odajut, a karaktered áthelyezi a Fagyasztott karakterek közé. ● A fagyasztott karakterek IC sorsáról a hozzá kapcsolódó aktív JK-knak a Staffal egyeztetve jogukban áll dönteni (Pl.: ha esetleg visszatérnél, akkor lehet, hogy addig a csoportvezetőd bemesélt egy városon kívüli megbízásba). ● Amennyiben még nincs elfogadva karaktered, csak egy regisztrációt hagytál magad mögött, akkor sem törlünk ki, ha a regisztrációs feltételeknek megfelelő néven regisztráltál. ● Hirdetett karakterek esetén a Hirdető személye felel érted és a sorsodért. ● Ha Staffos karaktert választottál, a Staff elveheti tőled a karaktert és újra meghirdetheti, amennyiben szüksége van rá. ● Az In Memoriam csoport tagjainak avatar alanyáról minden esetben a Staff dönt.