Fokozatos bekeményítésre épülő program, vállalkozóbb szellemű fiatalokat lehet egyből mélyvízbe dobni. A program elsősorban 100 év alattiaknak szól, de idősebbek is vehetnek egy-egy „órát”, az ő esetükben azonban nincs fokozatosság, körülbelül kornak megfelelő nehézségi fokkal indítanak, és főleg a hiányosságok kiküszöbölésén van a hangsúly - jó esetben az alapokkal már nem kell foglalkozni.
A következő segédlet a kölyökkezelési/nevelési útmutató Mentoroknak javaslott kiegészítője. Ettől természetesen el lehet térni (rülönösen a 3. pont opcionális), ám érdemes szem előtt tartani az alap vázat, amire a kölykök képzése felhúzható. Címszavakat és nagy vonalakat adtunk meg, pontosan azért, mert ez csupán általános útmutató, a kölyök személyisége is rengeteg mindent befolyásol.
:: ROUND 1. – Általános (iskola) ::
Általános képességek fejlesztése, ami minden farkasnak hasznára válik:
- saját és mások farkasához való szoktatás, falkába való bevezetés, hierarchia és szokások bevésése
- nyomkeresés, farkas-érzékek csiszolása
- gondolati úton kommunikálás (akár csoportosan is)
- átalakulás és bestia feletti kontroll gyakorlása (önfegyelmi tréning)
- vadászat, becserkészés gyakorlás
- állóképesség fejlesztése: fizikai és mentális megterhelés
- társas viselkedés gyakorlása (behódolás, hunyászkodás, kihívás, farkas-gesztusok emberi formába való átültetése, ennek gyakorlása)
:: ROUND 2. – Speciális (étrend) ::
Vérvonal erősségek kiaknázása, speciális feladatok a kiélezésükre, fejlesztésükre. A Mentorok NJK-kat is használhatnak!
● Látók – megérzésKombinálható Árnyakkal, mindkettőt fejleszti, az egyiknek minél jobb rejtőzködést, a másiknak észlelést kell produkálnia. Látók és Árnyak közös „edzése”.
● Trollok – gyors regenerálódásTulajdonképpen bármilyen más vérvonal tagjával lehet edzése, amelyik a fizikai létre épít (Muszklik, Villámok, Zsizsikek, Fakírok(?)) Minél több pofonosztás a köbön.
● Muszklik – átlagon felüli fizikai erőMinél nagyobb fizikai igénybevétel, megterhelés, az állóképesség végletekig való feszítése.
● Zsizsikek – ügyességMozgásra, pontosságra építő feladatok, speciális akadálypályák, kézügyességet növelő feladatok, koncentráció növelése.
● Villámok – gyorsaság, kiváló reflexekSzintén lehet akadálypályásdi, csak inkább az időeredmény, mint a pontosság fog számítani.
● Fürkészek – jobb látás, hallás, szaglásBújócskázás – mindig ő a hunyó. Árnyakkal közös edzés javaslott.
● Pszichók – fejlett telepatikus képességek„Csoportterápia”. Csapatmunka összehangolása, csoportos terepgyakorlaton központi figura lehet, mivel több farkassal egyszerre tud kommunikálni telepatikusan. Emlékek kicsalása, előkutatása másokból.
● Morfok – hatékonyabb alakváltás, más farkasok lemásolásaIde-oda alakulás, különösen a részleges gyakorlása. Más vérfarkasok farkas alakjának kikémlelése, a lehető legtökéletesebb lemásolása.
● Árnyak – rejtőzködés minden térenKombinált edzés Látókkal, Pszichókkal és Fürkészekkel. Rejtőzködés gyakorlása, pajzs fejlesztése.
● Fakírok – ellenállóak az ezüsttel szembenEzüsttel történő megsebesítés, ezüstékszer hordása, hogy a végén teljesen megszokottá váljon. Az ezüstötvözet erősségének fokozatos növelése.
● Illúzionisták – érzékek becsapásaFiatal korban még inkább csak egy-egy érzékszervre tudnak koncentrálni, nem megy a komplex illúziókeltés. Zaj, szag, felvillanásnyi kép keltése mentális úton, minél hihetőbben. Kombinálás más vérvonalak fiataljaival.
● Mártírok – sérülésátvételHatárok pontos kitapasztalása, hogy ne kapassa el magát, lője be rosszul, mekkora sebesülés az, amit még úgy tud átvenni, hogy ő maga se haljon bele. Kombinált edzés másokkal - értelemszerűen saját magától nem tud átvenni.
● Idomárok – farkas "szelidítés"Elsősorban hozzáállás-tréning, az egyszerű farkasok iránti mélységes tiszteletre való nevelés és fokozott erdőjárás emiatt.
:: ROUND 3. – „Tower defense/attack” ::
Csoportos tréning, elsősorban a fiatalok összeszoktatása, csatépítő tréning.
Támadó és védő csapat, értelemszerűen az egyik feladata az adott bunker/bázis "bevétele”, a másiknak a megvédése, az „ostrom” leszerelése. Logikai é stratégiai képességek csiszolása, az egyénekre és az együttműködési készségre is nagy súly van fektetve, emellett nem árt, ha tisztán látják, hol tudnak könnyen/nehezebben védekezni melyik részeken támadhatóbb a falka központja.
Mini-kalandként működhet, mesélő nem szükséges, ezt a feladatot csapatonként 1-1 mentor láthatja el, akik a csapatuk létszámától függően egy/két NJK-t mozgathatnak – ezek vagy lehetőséget kínálnak az ellennek, vagy hátráltatják a saját csapatukat, váratlan helyzeteket generálhatnak, vagy épp előrelendíthetik a helyzetet, ha a sajátjaik kapnak az alkalmon! Közben a mentorok megfigyelik a mentoráltakat. A „harcba” nem szólnak bele, csupán felügyelők, összegzik, ki mennyit fejlődött, milyen a csapatmunka, hol vannak benne hézagok.
Idősebbek is beszállhatnak, nekik se árt meg, ebben az esetben viszont a hierarchiára is figyelni kell. (Pl.: ha beszáll egy Tark/Testőr, akkor az ő szava nyilván fajsúlyosabb lesz a kölykökénél/falkatagokénál, csak arra kell vigyáznia, nehogy szamárságot mondjon, mert azzal, hogy ő is részt vesz a „játékban”, a mentorok őt is pontozzák, és ha több alkalommal is gyászos eredményeket mutat fel, akkor az biza lefokozással jár – amennyiben az Alfa/Atanerk is rábólint.)