Az első időkben a Tanoncoknak szükségszerű mind lexikális, mind mágikus, mind pedig önvédelmi alapismereteket tanulniuk. Ebből következik, hogy a képzésük első ideje a legösszetettebb és legnehezebb. Aki nem bírja a terhelést, ezen a rostán már kihullik, és egy memóriatörléssel gazdagabban szabadon távozhat.
A Tanonc a beavatás után egy védelmi tetoválást kap, melyben esszenciaként a hozzá kötött Mentor hajszála funkcionál kapocsként: az elkövetkezendő másfél évben ez a tetoválás egyfajta riasztórendszerként működik: amennyiben a Tanonc bajba kerül, a Mentor ezt érzékeli és a Tanonc segítségére siethet.
Fontos! Az itt olvasható leírások pusztán ötletek: egyedül a VIZSGAKÖVETELMÉNY kötött. A vizsgák menete, a tanulmányi játékok tartalma egyénre szabható.
:: I. Tanonc (A Megismerő; fél év) ::
* "Tananyag":- Beszélgetés a világról, vérfarkasokról, történelmi ismeretekről stb. (elméleti felkészítést)
- Önvédelmi alapok oktatása (szabadkézi harc, menekülési, hárítási technikák)
- Meditációs gyakorlatok
* Vizsgakövetelmény:- vizsga feltétele min. 3 tanulmányi játék fél év alatt!
- a vizsga: szóbeli beszélgetés, rövid játék formájában (reagonként öt kérdést tesz fel, kb 10-15 kérdés), vizsgáztathat maga a mentor, illetve a Tanács bármely tagja.
Érintett témák: Őrző és Vérfarkas történelem (honnan erednek, mik ők, mi a feladatuk...), Vérfarkas biológia (sebezhetőség, életkor, miben mások, mint egy ember, hogy működnek, gondolkodnak...), Vészhelyzetek imitálása (mit kell tenned, ha gyanúsat látsz, kinek kell szólnod, kik a feletteseid...)
(
Példajáték I. szintű vizsgára)
:: II. Tanonc (Az útkereső; fél év) ::
* "Tananyag":- Mágiaelmélet (a megfelelően hatékony koncentráció megteremtése, a varázslatok rövid bemutatása)
- Varázslás gyakorlása // A varázsláshoz kezdetben szükséges a varázslat nevének kimondása és eközben a művelet mentális kiegészítése, adott esetben mozgással társítva! (pl.: Fullánk - "lövellő" mozdulat a kézzel) //, hibák kijavítása, kérdések tisztázása, Mesterszó kiválasztása
* Vizsgakövetelmény:- vizsga feltétele min. 3 tanulmányi játék fél év alatt!
- 1. mágiahasználati szint. A vizsga menete (ez minden szintre vonatkozik) úgy zajlik, hogy a vizsgáztató (Mentor v. Mágus) habitusa szerint bemutatást kér a szinthez társított varázslatokból, harcosnak készülő tanonc esetében ez harcképzettségi feladatokkal is kiegészülhet.
(
Példajáték 1. és
példajáték 2. II. szintű vizsgára)
Ezen a szinten válik el, hogy ki milyen kaszton fog tovább tanulni, így ezen a szinten a Mentorok cserélődhetnek, azaz nem kell mindig a "Kötött" Mentorra várni (mágiát tanulhat mágustól, harcot egy harcostól, stb).
A Mentornak tehát ezen a szinten elsősorban fel kell fedeznie, hogy a Tanoncnak milyen kaszt irányába folytatódjon a képzése (természetesen OOC megbeszélés alapján). Valamint a sikeres vizsga után megkapja az
első öregedéslassító tetoválását, melybe még
NEM szükséges esszencia, azt a Protektorátus készletei biztosítják számára.
:: III. Tanonc (A révbe ért; egy év) ::
Ezen a szinten a Tanonc már speciális képzésben részesül, nem feltétlenül a mentora adja át tudását az ifjoncnak, hanem bármely idősebb kaszt-társa megteheti ezt.
Itt már tettrekészségét bizonyíthatja a Tanonc - éles helyzetben. Az egyes feladatokba tetszés szerint NJK-kat mesélhet be a tapasztaltabb tag, vagy ha akad rá jelentkező, akkor akár JK-t is be lehet vonni.
A következőkben példafeladatokat ismertetünk, fix vizsgakövetelményekkel.
● I. Harcos- Személyes tréninget, teherbírást, állóképességet növelő feladatok, egyéni edzésterv kialakítása, amit IC a hét minden napján el kell végeznie a Tanoncnak (Mentorfüggő, hogy ki mennyire "szadista", de: futás, súlyemelés, úszás, szabadtéren futás súlyokkal, mászás, stb...)
- Pusztakezes harc, Szúrófegyverek megismerése, az ezüst használata
* Vizsgakövetelmény:- vizsga feltétele min. 3 tanulmányi játék fél év alatt (ebből min. 2 Harcossal)!
- Tőr, közelharc, pusztakezes harc fejlesztése, megtanulni bánni az ezüsttel. (Párbaj egy Harcossal) Valamint a tanoncnak esszenciát kell szereznie a tetoválásához!
Sikeres vizsga esetén a Mentor átadja a szimbolikus Tőrt és Lándzsát, és ha a Tanonc sikeresen megszerezte az esszenciát, megkapja az első erőt növelő tetoválását.
* Vizsgafeladatokra ötlet:I. Harcos vizsga: A Lándzsa+tetoválás
Példa: NJK/JK farkaskölyköt kell megrendszabályozni/likvidálni
II. Harcos vizsga: Az Íj+tetoválás
Példa: Kiscsoportban, a többiekkel együttműködve egy erősebb farkas megrendszabályozása/likvidálása
● I. Mágus- Meditáció a tökéletesebb tudatállapot elérése érdekében (pl a Tanonc kezdjen el önállóan, vezetés nélkül meditálni, a Mentor pedig tegyen kísérletet a kizökkentésére)
- A 2. szintű varázslatok megismerése, alkalmazásuk, lehetőleg a varázslat nevének kimondása nélkül; hibák kijavítása, kérdések tisztázása, Mesterszó kiválasztása
* Vizsgakövetelmény:- vizsga feltétele min. 3 tanulmányi játék fél év alatt (ebből min. 2 Mágussal)!
- 2. mágiahasználati szint, esszenciaszerzés
* Vizsgafeladatokra ötlet:I. Mágus vizsga: 2. szintű mágiahasználat+tetoválás
Példa: Sikeresen kommunikálni a holtakkal
II. Mágus vizsga: 3. szintű mágiahasználat+tetoválás
Példa: Felügyelet mellett önállóan levezetni egy kisebb rituálét
● I. Gyógyító- Meditáció a tökéletesebb tudatállapot elérése érdekében (pl a Tanonc kezdjen el önállóan, vezetés nélkül meditálni, a Mentor pedig tegyen kísérletet a kizökkentésére)
- a Gyógyító tanonc ekkor kap egy tankönyvet a mentortól, melyből gyógynövénytani ismereteket szerezhet (önállóan)
- A 2. szintű, főként GYÓGYÍTÓ varázslatok megismerése, alkalmazásuk, lehetőleg a varázslat nevének kimondása nélkül; hibák kijavítása, kérdések tisztázása, Mesterszó kiválasztása (ennek nem kell kaszthoz kapcsolódnia).
* Vizsgakövetelmény:- vizsga feltétele min. 3 tanulmányi játék fél év alatt!
- 2. mágiahasználati szint, esszenciaszerzés
* Vizsgafeladatokra ötlet:I. Gyógyító vizsga: 2. szintű mágiahasználat+tetoválás
Példa: Kisebb sebek, vágások, rosszullétek kezelése
II. Gyógyító vizsga: "Mestermunka"+tetoválás
Példa: Egy súlyosan sérült Őrzőtárs meggyógyítása
● I. Informátor- Meditáció a tökéletesebb tudatállapot elérése érdekében (pl a Tanonc kezdjen el önállóan, vezetés nélkül meditálni, a Mentor pedig tegyen kísérletet a kizökkentésére)
- A 2. szintű KASZTVARÁZSLATOK (rejtőzködés, védelmi, információszerző) varázslatok megismerése, alkalmazásuk, lehetőleg a varázslat nevének kimondása nélkül; hibák kijavítása, kérdések tisztázása, Mesterszó kiválasztása (ennek nem kell kaszthoz kapcsolódnia).
* Vizsgakövetelmény:- vizsga feltétele min. 3 tanulmányi játék fél év alatt!
- 2. mágiahasználati szint, esszenciaszerzés a (+ rejtőzködési & információszerzései gyakorlatokkal esszencia szerzése)
* Vizsgafeladatokra ötlet:I. Informátor vizsga: 2. szintű mágiahasználat+tetoválás
Példa: Bevásárlóközpontból legalább 500 dollárért lopni, majd lebukás nélkül mindent visszatenni a helyére
II. Informátor vizsga: Küldetés teljesítése+tetoválás
Példa: Becserkészni egy előre megadott vérfarkast, és kideríteni róla a lehető legtöbb információt
------
Amennyiben valaki a kasztja teljes értékű tagja lesz, tehát a Harcos, Mágus, Informátor, Gyógyító titulust viseli a neve alatt, természetesen egyénileg bármilyen területen képezheti magát az IC játékaiban.
DE!- További tetoválásokhoz esszencia szükségeltetik, amely ugyebár nem az égből pottyan, ezzel is igyekszünk kizárni a tápolást
- Magasabb mágiaszint/harci szint eléréséhez továbbra is egy magasabb szintű Mentor szükségeltetik! A "tananyag" egyre nehezebb, egyre több időt és energiát vesz igénybe, úgyhogy ehhez mérten tessék reálisan játszani. Szóval aki Tanoncként kezdte a játékot, az legfeljebb akkor tudja magát a csúcsra pörgetni, ha a North Star FRPG még jó 10 év múlva is létezni fog.